BLOG BERPINDAH


kepada pembaca setia blog ini.
Blog ini telah berpindah ke alamat


http://futopsecret.blogspot.com

Rabu, 13 Oktober 2010

Mari berkenalan dengan Musuh Imam Mahdi

Imam mahdi itu apabila zahir kelak akan mempunyai 4 golongan yang menjadi musuh utama yang kesemua mereka adalah tentera dajjal. 2 golongan adalah Islam manakala 2 golongan lagi bukan Islam. mari kita berkenalan dengan musuh-musuh Imam Mahdi

1. Wahabi

Wahabi adalah kelompok no 1 yang menentang Imam Mahdi. Mereka kononnya berjuang menegakkan sunnah namun hakikatnya mereka amat benci pada sunnah.Al-Quran dan hadis ditafsir menurut akal mereka. Mereka suka mengkafirkan muslimin lain yang tidak sealiran dengan mereka dan mereka ini telah melakukan banyak tipu daya dan pertumpahan darah. Mereka juga amat benci pada keluarga Rasulullah saw. Hakikatnya mereka ini adalah puak khawarij yang lahir semula dalam bentuk baru.Imam Mahdi menurut Wahabi adalah berbeza sedikit dengan Imam Mahdi sebenarnya.

2. Syiah

Syiah adalah kelompok kedua yang menentang Imam Mahdi. Mereka adalah golongan yang sangat taksub pada Saidina Ali kwj sehingga mengkafirkan para sahabat ra. Mereka mempergunakan keluarga rasulullah saw dalam propaganda mereka. Mereka mencipta Al-Quran dan Hadis-hadis palsu sesuai dengan ajaran mereka. Seperti Wahabi, Mereka suka mengkafirkan muslimin lain yang tidak sealiran dengan mereka dan mereka ini telah melakukan banyak tipu daya dan pertumpahan darah. Syiah yang ada pada hari ini tidak serupa dengan Syiah yang asal namun intipati ajaran tetap sama. Mereka digelar kelompok Rafidhi. Mereka ada Imam Mahdi mereka sendiri.


3. Kristian

Kristian adalah agama yang amat memusuhi Islam. Bahkan mereka tidak redha dengan Nabi Muhammad saw dan umat baginda. Mereka berusaha menjatuhkan dan memburuk-burukkan Islam. Para orientalis kristian berusaha mengubah tafsiran Islam yang sebenar. Mereka yang amat tahu akan Al-Quran dan Hadis berusaha menghalang kebangkitan Imam Mahdi. Mereka melakukan peperangan dengan umat Islam atas alasan agama. Mereka amat meyakini Nabi Isa as adalan Tuhan atau anak Tuhan dan meyakini Imam Mahdi adalah Anti-christ. Menurut mereka, Nabi Isa as akan turun dan membunuh Anti-christ.

4. Yahudi

Yahudi adalah musuh Islam no 1. Mereka merasakan bangsa Yahudi adalah bangsa pilihan dan kesayangan Tuhan. Mereka berusaha memusnahkan semua bangsa dan agama kecuali Yahudi. Mereka sebenarnya amat memusuhi nabi-nabi dan mereka berdendam dengan Nabi Muhammad saw. Pelbagai tipu daya dan pertumpahan darah mereka lakukan. Yahudi percaya bahawa akan datang seorang Messiah yang akan menyelamatkan Yahudi dan menguasai Dunia. Oleh itu, pelbagai rancangan dilakukan untuk menyambut Messiah itu.

Hakikatnya 4 golongan ini dicipta oleh dajjal untuk menyesatkan manusia. Hakikatnya Imam Mahdi [versi Wahabi dan Syiah], Nabi Isa [versi kristian] dan Messiah [versi Yahudi] merujuk pada satu individu yang sama iaitu Dajjal.

Rasulullah saw pernah bersabda
Rasulullah saw bersabda “Kalian akan perangi jazirah Arab (Wahabi) sehingga Allah menangkan kalian atasnya. Kemudian kalian perangi Parsi (Syiah) sehingga Allah menangkan kalian atasnya. Kemudian kalian perangi Rum (Kristian) sehingga Allah menangkan kalian atasnya. Kemudian kalian perangi Dajjal (Yahudi) sehingga Allah menangkan kalian atasnya”

Tiada ulasan: