BLOG BERPINDAH


kepada pembaca setia blog ini.
Blog ini telah berpindah ke alamat


http://futopsecret.blogspot.com

Khamis, 28 Julai 2011

Ramalan Deganawidah


RAMALAN ULAR MERAH ULAR PUTIH

Apabila Deganawidah meninggalkan orang Indian di Teluk Quinte di Ontario, katanya kepada orang-orang Indian bahawa mereka akan menghadapi masa kesengsaraan. Mereka akan rasa tidak percaya pemimpin-pemimpin mereka dan prinsip-prinsip keamanan Liga, dan ular putih yang hebat datang kepada Iroquois, dan bagi masa yang ia akan bergaul dengan ular Indian sebagai kawan.Ular putih ketika itu   menjadi begitu kuat dan ia akan cuba untuk memusnahkan orang Indian, dan ular itu digambarkan akan mencekik darah kehidupan rakyat Indian. Deganawidah memberitahu kaum Indian bahawa mereka akan berada dalam keadaan yang teruk pada ketika ini bahawa semua harapan  akan hilang, dan dia memberitahu mereka bahawa apabila perkara yang kelihatan gelap, ular merah akan datang dari arah utara mendapatkan ular putih yang akan ketakutan. Dan setekah melihat ular merah dia akan melepaskan orang Indian, yang akan jatuh ke tanah hampir seperti kanak-kanak yang tidak mampu berbuat apa-apa, dan ular putih akan berpaling semua perhatian kepada ular merah. Kebingungan akan menyebabkan ular putih untuk menerima ular merah seketika.
http://jaie.asu.edu/v4/Image12.gif
Ular putih akan terkejut dan menjadi sebahagian dari ular merah dan menerimanya. Kemudian, terdapat bahang yang perbalahan dan pergaduhan. Dan kemudian orang Indian hidup kembali dan merangkak ke arah tanah berbukit, dan kemudian dia akan berkumpul bersama-sama dengan mereka, dan mereka akan memperbaharui iman mereka dan prinsip-prinsip keamanan yang Deganawidah telah ditubuhkan.Pada masa yang sama akan wujud di kalangan kaum Indian kasih sayang dan maaf bagi saudaranya, dan perhimpunan ini akan datang orang dari seluruh negara- bukan sahaja Iroquois tetapi dari seluruh negara - dan mereka akan berkumpul di negara berbukit ini, dan mereka akan memperbaharui persahabatan mereka. Dan Deganawidah berkata mereka akan kekal neutral dalam perjuangan ini antara ular-ular putih dan merah.

Pada masa itu, mereka melihat dua ular menjilat dalam pertempuran ini, mesej yang besar akan datang kepada mereka, yang akan membuat mereka rasa rendah diri, dan apabila mereka menjadi merendah diri, mereka akan menunggu untuk seorang pemimpin muda, kanak-kanak Indian, kemungkinan remaja, yang akan melihat pilihan. Tiada siapa yang tahu siapa dia atau dari mana dia berasal, tetapi dia akan diberi kuasa yang besar, dan akan didengar oleh beribu-ribu, dan dia akan memberikan mereka bimbingan dan berharap untuk mengelakkan diri dari pulang ke tanah air mereka dan dia akan diterima pemimpin

Dan Deganawidah berkata bahawa mereka akan berkumpul di tanah yang berbukit, di bawah dahan-dahan pohon elm, dan mereka harus membakar tembakau dan menyeru Deganawidah dengan nama apabila menghadapi waktu yang paling gelap, dan dia akan kembali. Deganawidah berkata bahawa Yang Terpilih bercakap kepada kaum Indian seperti bilangan bilah rumput, dan dia akan didengar oleh semua pada masa yang sama, dan orang-orang India berkumpul menonton pertarungan, mereka mendpati ular hitam dari selatan yang datang dari laut, dan dia digambarkan sebagai titisan air garam, dan sebagai dia berdiri di sana, dia berehat seketika untuk mendapatkan nafas, semua  menonton ke utara negara di mana ular-ular putih dan merah berjuang.
http://www.prose-n-poetry.com/images/general/nata_and_west/Nata_and_West-9157.jpg
Deganawidah berkata bahawa pertempuran antara ular-ular putih dan merah dibuka dengan perlahan-lahan dan kemudian rancak menjadi gunung retak yang begitu ganas dan sungai akan mendidih dan ikan akan menghidupkan perut mereka. Beliau berkata bahawa tidak akan ada daun di pokok-pokok di kawasan itu. Nanti tiada rumput , dan serangga  yang aneh dan kumbang akan merangkak dari bawah dan menyerang kedua-dua ular-ular, dan beliau berkata bahawa kepanasan yang akan menyebabkan kematian dan kesakitan kedua-dua ular-ular. Dan kemudian, ketika kanak-kanak itu untuk melihat peperangan ini, ular merah sampai di sekitar belakang ular putih dan menarik bulunya yang dibawa ke selatan oleh selatan angin kuat ke tangan  hebat ular hitam yang menunggu. Ketika ular hitam seedang meneliti rambut tersebut tiba-tiba rambut itu menjadi seorang wanita, seorang wanita kulit putih yang memberitahu dia perkara-perkara yang dia tahu adalah benar, tetapi beliau mahu mendengarnya lagi.
http://worldprophecies.net/images/snakes.jpg
Apabila wanita berkulit putih ini selesai memberitahu perkara-perkara ini, dia mengambil wanita itu dan perlahan-lahan meletakkan dia di atas sebuah batu dengan penuh rasa kasih dan rasa hormat, dan kemudian dia menjadi marah dengan apa yang dia telah dengar, jadi dia membuat pergi ke utara, dan dia masuk ke dalam pertempuran antara ular-ular merah dan putih dengan pantas dan kemarahan itu membuatkan dia melawan kedua-dua ular, yang telah pun bertempur. Apabila pertempuran itu selesai, beliau berdiri di atas dada ular putih, dan dia berbangga dan meletakkan dadanya seperti dialah yang menakluk, dan dia melihat ular lain untuk menakluk. Dia memandang ke tanah berbukit dan kemudian melihat kedudukan orang Indian dengan tangannya dilipat dan dia berbangga mendapat tahu bahawa orang Indian ini tidak turut berperang. Hala tuju yang seterusnya yang dia akan menghadap ke arah timur dan pada masa itu dia akan seketika buta oleh cahaya yang banyak lebih terang daripada matahari.

Cahaya akan datang dari timur ke barat ke atas air, dan apabila ular hitam mendapat semula penglihatannya, dia menjadi ketakutan dan membuat pergi ke laut. Beliau menyelam ke laut dan berenang ke arah selatan, dan tidak lagi dilihat oleh orang Indian.ular putih hidup kembali, dan dia juga melihat cahaya, dan dia membuat satu percubaan lemah untuk mengumpul tenaga sendiri dan pergi ke arah cahaya itu. Sebahagian ular putih enggan menetap di situ tetapi mencari cara ke arah tanah berbukit, dan di sana dia akan menyertai orang-orang Indian dengan kasih yang besar seperti saudara yang hilang. ular putih yang lain akan pergi ke laut dan berenang ke dalam laut dan akan hilang daripada pandangan untuk seketika. Kemudian tiba-tiba ular putih akan muncul kembali di atas air dan  perlahan-lahan berenang ke arah cahaya. Deganawidah berkata bahawa ular putih tidak lagi menyusahkan Rakyat Indian.Ular merah akan pulih dan dia akan menggigil dengan takut apabila dia melihat cahaya itu. Dia akan merangkak ke utara dengan goyah dan meninggalkan jejak berdarah, dan dia tidak akan dilihat lagi oleh kaum Indian. Deganawidah berkata cahaya itu mendekati mereka dan dialah (Deganawidah) cahaya itu.Bila dia kembali maka kaum indian akan menjadi kaum yang lebih banyak dari sebelumnya.

Tiada ulasan: