BLOG BERPINDAH


kepada pembaca setia blog ini.
Blog ini telah berpindah ke alamat


http://futopsecret.blogspot.com

Selasa, 26 Julai 2011

Ramalan Kaum Hopi 2

"Kisah Kachina Biru adalah cerita yang sangat lama, saya sedar cerita Kachina Biru sejak saya masih kecil saya diberitahu cerita ini dengan datuk yang kini berusia antara 80 dan 108 tahun, Frank Waters juga menulis mengenai Saquasohuh, Buku Kachina Bintang Biru daripada Hopi, cerita datang dari Datuk Dan, orang tertua Hopi
http://standeyo.com/NEWS/06_Prophecy/06_Prophecy_pics/060204.Dan.Evahema.jpg

 
"Telah diberitahu kepada saya yang mula-mula Kachina Blue akan mula dilihat ketika majlis tari menari, dan ia akan membuat kemunculannya yang dikenali anak-anak di plaza semasa majlis menari sepanjang malam. Acara ini akan memberitahu kita bahawa akhir zaman yang sangat dekat. Kemudian Kachina Bintang Biru  akan muncul di langit kita yang bermakna kita berada di zaman akhir.

http://3.bp.blogspot.com/_1nMnzco0b50/SyQ2zREDNHI/AAAAAAAAAZU/hQ30sODD14I/s320/bluestarkachina62.jpg

"Pada hari-hari akhir kita akan melihat di langit kita dan kita akan menyaksikan kepulangan dua saudara yang membantu mewujudkan dunia ini dalam masa penciptaan. Poganghoya penjaga Kutub Utara dan Palongawhoya saudaranya sang penjaga kutub Selatan. Pada hari-hari terakhir Kachina Bintang Biru akan datang untuk bersama-sama dengan anak buahnya dan mereka akan kembali ke Bumi melalui putaran semula jadi secara lawan arah jam.



"Fakta ini dibuktikan dalam petraglif yang banyak menceritakan tentang  Zodiak, antara piramid Maya dan Mesir. Putaran Bumi telah dimanipulasi oleh makhluk Bintang yang tidak begitu baik hati. Kembar itu  akan dilihat di langit barat laut kami. Mereka akan datang dan melawat untuk melihat yang masih teringat ajaran asal terbang di Patuwvotas mereka, atau terbang perisai. Mereka akan membawa banyak keluarga bintang mereka dengan mereka di hari-hari terakhir.

 
"Kepulangan Bintang Kachina Biru yang juga dikenali sebagai Nan ga sohu akan menjadi jam penggera yang memberitahu kita hari baru dan cara hidup yang baru, sebuah dunia baru yang akan datang. Ini adalah di mana perubahan akan bermula. Mereka akan mula sebagai api yang membakar dalam diri kita, dan kita akan terbakar dengan keinginan dan konflik jika kita tidak ingat ajaran asal, dan kembali kepada cara hidup yang aman.

 
"Tidak jauh di belakang kembar akan datang Penyuci Katchina Merah, yang akan membawa hari penyucian. Pada hari ini Bumi, makhluk dan semua kehidupan seperti yang kita tahu akan berubah selama-lamanya. Akan ada para utusan yang akan mendahulu kedatangan sang Penyuci. Mereka akan meninggalkan mesej kepada orang-orang yang di muka bumi yang masih ingat cara lama.


"Mesej-mesej akan didapati ditulis dalam batu yang hidup, melalui bijian suci, dan bahkan air ( Bulatan
Tanaman telah dijumpai dalam ais) Dari Penyuci akan keluar cahaya merah yang hebat. Semua perkara akan berubah  . Tiap-tiap benda yang hidup akan ditawarkan peluang untuk berubah dari yang terbesar kepada perkara yang paling kecil.

"Sesungguhnya orang-orang yang kembali kepada cara yang diberikan kepada kita dalam ajaran asal dan hidup dengan cara hidup yang semula jadi tidak akan disentuh oleh kedatangan sang penyuci. Mereka akan terus hidup dan membina dunia baru. Hanya dalam ajaran lama kita boleh untuk memahami mesej yang didapati.


"Adalah penting untuk memahami bahawa mesej-mesej ini akan dijumpai pada tiap-tiap benda yang hidup, walaupun di dalam badan kita, walaupun dalam setitik darah kita. Semua hidupan akan menerima mesej daripada kembar .. benda yang terbang, tumbuh-tumbuhan, malah arnab. kedatangan sang kembar bermula dalam tempoh tujuh tahun akan menjadi peluang terakhir kita untuk mengubah cara kita. Semua yang kita alami adalah pilihan.

 
"Ramai yang akan kehilangan jiwa dalam hari-hari terakhir ini. Ketegangan adalah bentuk perubahan itu dan orang-orang yang lemah dalam kesedaran rohani akan jadi tidak siuman, kerana kita tiada apa-apa tanpa jiwa. Mereka akan bingung, kerana mereka hanya ibarat saluran berlubang bagi apa-apa kegunaan.. hidup begitu buruk di bandar-bandar dan ramai akan memilih untuk meninggalkan keadaan ini. Beberapa orang dari jumlah keseluruhan.

"Hanya orang-orang yang kembali kepada nilai-nilai cara lama yang akan mampu untuk mencari ketenangan fikiran. Untuk di Bumi, kita akan mendapati ubat dari kegilaan yang ada di sekeliling kita. Ia akan menjadi satu masa yang sangat sukar untuk wanita dengan kanak-kanak kerana mereka akan dijauhi, dan ramai kanak-kanak di masa ini akan berkelakuan luar tabii. Ada yang dari sebahagian bintang dari dunia yang lalu, malah ada yang akan dicipta oleh manusia dengan cara yang tidak asli dan akan tanpa jiwa. Banyak orang di masa ini akan kosong dalam jiwa mereka akan mempunyai Sampacu. Tidak ada kuasa kehidupan dilihat di mata mereka.

"Apabila yang kita hampir ke semasa ketibaan Penyuci akan  ada orang-orang yang berjalan sebagai hantu melalui bandar-bandar, melalui ngarai yang ia telah dibina melalui gunung-gunungciptaan manusia. Mereka berjalan kaki yang melalui tempat-tempat ini kelihatan sangat berat  perjalanan  mereka, ia muncul dalam kesakitan kerana mereka mengambil setiap langkah an mereka akan dicabut dari semangat mereka dan Bumi.


"Selepas ketibaan kembar itu, mereka akan mula lenyap di depan mata anda seperti begitu asap pemupuk. Lain-lain akan mempunyai kecacatan yang besar, kedua-dua dalam fikiran dan jasad mereka. Akan ada orang-orang yang akan berjalan di dalam badan yang bukan berasal dari realiti ini, banyak gerbang yang memelihara kami akan dibuka, akan ada banyak kekeliruan. Kekeliruan antara jantina, dan kanak-kanak dan orang-orang yang lebih tua.

 
"Hidup akan menjadi sangat memutarbelitkan, dan akan ada sedikit susunan sosial, dalam masa Ramai yang meminta untuk gunung sendiri jatuh ke atas mereka semata-mata untuk menamatkan kesengsaraan mereka. Masih ada yang akan muncul jika tidak disentuh dengan apa yang berlaku. Orang-orang yang ingat ajaran yang asal dan mempunyai hati
berhubungan semula engan roh. orang-orang yang ingat siapa ibu dan bapa mereka. Pahana yang tinggal untuk hidup dalam gunung-gunung dan hutan-hutan.

"Apabila Penyuci datang kita akan melihat dia pertama sebagai Bintang kecil merah yang akan datang sangat rapat dan duduk di langit kita memerhatikan kita. Melihat kita untuk melihat sejauh mana kita telah mengingatii ajaran suci.

"Penyuci ini akan menunjukkan kepada kita banyak tanda-tanda ajaib di langit kita. Dengan cara ini kita akan tahu Pencipta bukan mimpi. Malah orang-orang yang tidak merasa hubungan mereka kepada roh akan melihat wajah pencipta seluruh langit. Perkara ghaib akan dirasai sangat kuat.

http://www.starseedjourney.com/uploads/6/7/2/5/6725782/653514509.jpg?320


"Banyak perkara yang akan mula berlaku secara tidak masuk akal. Realiti akan beralih-alih di dalam dan di luar negeri impian. Akan terdapat banyak pintu kepada dunia yang lebih rendah yang akan dibuka pada masa ini. Perkara yang lama dilupakan akan datang kembali ke mengingatkan kita ciptaan yang lalu. Semua benda hidup akan mahu hadir untuk hari ini apabila masa berakhir, dan kita memasuki kitaran selama-lamanya Dunia Kelima.

"Kita akan menerima amaran banyak yang membolehkan kita mengubah cara kita dari bawah Bumi juga dari atas. Kemudian satu pagi sebentar lagi kita akan melihat subuh merah langit akan bewarna darah, banyak perkara akan berlaku walaupun sekarang kita tidak pasti sifat sebenarnya. banyak realiti tidak akan seperti sekarang.

http://i.crackedcdn.com/phpimages/article/5/5/9/10559.jpg?v=1

"Terdapat banyak binatang-binatang pelik di Bumi pada masa itu, beberapa dari masa lalu dan beberapa yang kita tidak pernah melihat. Sifat manusia akan jadi aneh. Pada masa-masa yang ini kita berjalan di antara alam
dan kita akan menempatkan roh yang banyak termasuk alam jasad kita. Selepas suatu masa yang kita akan sekali lagi berjalan dengan saudara-saudara kita dari bintang, dan membina semula Bumi ini. Tetapi tidak akan dilakukan sehingga yang Penyuci telah meninggalkan kesan ke atas alam semesta.

"Tiada benda yang hidup akan pergi tanpa disentuh, di sini atau di langit. Cara melalui masa ini dikatakan boleh didapati di dalam hati kami, dan berhubung dengan diri rohani kita. Caranya mudah dan kembali hidup dengan & atas Bumi  secara harmoni dengan seluruh makhluk. Diingatkan bahawa kita adalah penjaga, penjaga api roh saudara-mara kita dari bintang pulang ke rumah untuk melihat sejauh mana kita telah berlaku adil dalam perjalanan kita.


Nota

Masyarakat Hopi percaya bahawa suatu ketika dahulu nenek moyang mereka adalah dua bersaudara. Saudara kembar nenek moyang mereka (Pahana) telah berhijrah ke bumi Timur di tempat terbitnya matahari dimana ia dia diberi misi untuk kembali semula dan mengajar mereka erti penyucian, pembongkaran segala kebenaran dan kekejaman dihapuskan dan keamanan disebarkan.


Pss: Ada juga pendapat menyatakan bangsa melayu dan masyarakat asli di benua Amerika berasal dari satu keturunan.


Sekian Wallahua'lam.

Tiada ulasan: