BLOG BERPINDAH


kepada pembaca setia blog ini.
Blog ini telah berpindah ke alamat


http://futopsecret.blogspot.com

Isnin, 2 Januari 2012

Jikalau Nabi SAW muncul di depan umatnya.

As salam

Sehari sebelum tahun baru saya ada terbaca mengenai selebriti sesat di akhbar Harian Metro.

Ketika saya membaca berita berkenaan kesesatan selebriti tersebut fikiran saya merawang. Ini kerana fakta kesesatan yang dibawa selebriti tersebut membawa saya kepada satu situasi lain yang mungkin tak pernah difikirkan orang lain.

Dalam akhbar tersebut kesesatan selebriti veteran itu ialah mengaku Nabi dan Rasul, mampu memberi syafaat, dan wujud sebelum kewujudan Alam.

Tiba-tiba saya terbayangkan jika tanpa disangka-sangka Nur Muhammad muncul dalam bentuk jasad dan apakah kekecohan yang bakal berlaku. Sejak itu saya mula faham kenapa Nabi memimpin di alam roh dan mengutuskan ke alam dunia IM dan PBT sebagai duta baginda.

Apa yang saya bayangkan Jika Rasulullah saw bangkit semula dari makam baginda dan menyeru umatnya sepertimana sewaktu baginda hidup suatu ketika dahulu.

Saya bayangkan kita membuka akhbar dan terbaca tentang satu berita mngenai seorang lelaki yang muncul di tengah-tengah bumi Arab lantas menyatakan "Aku Nabi Muhammad" "Aku Rasulullah" dan ungkapan-ungkapan yang menyebut kenabiannya.

Saya terbayang penentangan orang Islam sedunia terhadap lelaki tersebut sedangkan lelaki itu memang benar Rasulullah. Semua media menuduh lelaki tersbut membawa ajaran sesat dan semua orang Islam mencaci lelaki tersebut.

Apakah kesan terhadap keimanan kita? Adakah kita dikira sebagai Islam atau Murtad tanpa sedar?

Ketika itu saya faham apabila Nur Muhammad saw mengutuskan IM dan PBT, jika umatnya menentang sudah tentu tidak akan dikira murtad sebaliknya berdosa sahaja. Tapi jika Allah hidupkan kembali baginda dalam bentuk jasad sudah tentu orang yang menentangnya telah murtad tanpa disedari kerana orang itu menentang pesuruh Allah dan tarafnya sama dengan musyrikin quraisy atau orang kafir yang lain. Tapi hal itu tidak berlaku sekiranya orang yang ditentang itu ialah IM atau PBT kerana dia tetap dikira Islam walaupun sehebat mana penentangannya terhadap orang itu.


Itulah sedikit sebanyak apa yang saya fikirkan sebaik sahaja membaca berita selebriti sesat dalam akhbar Harian Metro.

Sekian Wassalam.