BLOG BERPINDAH


kepada pembaca setia blog ini.
Blog ini telah berpindah ke alamat


http://futopsecret.blogspot.com

Isnin, 30 April 2012

Tragedi Titanic dan Bersih 3.0

Bulan April 2012 hampir menutup tirainya. Banyak kejadian yang berlaku pada bulan ini.

Bermula 11 April berlaku 2 gempa besar melanda Aceh bersamaan hari tersebut adalah hari pertabalan Yang Dipertuan Agong Malaysia ke-13.15 April, sambutan 100 tahun tragedi Titanic berlangsung. 16 April, paus vatican Pope Bendeict XVI menyambut hari jadinya ke 35. Bersih 3.0 baru-baru ini adalah pada 28 April sebagai penutup.

Tulisan kali ini hendak menceritakan 2 peristiwa yang berkaitan dengan kebangkitan ummah ke-2. Peristiwa pertama ialah ulang tahun tragedi Titanic yang ke 100 manakala yang kedua ialah peristiwa Bersih 3.0 yang masih segar di minda kita.

Dua peristiwa yang berbeza masa, berbeza tempat, berbeza situasi, berbeza keterukan tragedi NAMUN PERSAMAAN MEREKA IALAH MEREKA MENDAPAT LIPUTAN DUNIA.

Tragedi Titanic berlaku pada tahun 1912 manakala bersih 3.0 pada 2012

Tragedi Titanic berlaku di barat, manakala Bersih 3.0 berlaku di timur

Tragedi Titanic berlaku di laut manakala Bersih 3.0 berlaku di darat

Tragedi Titanic melibatkan satu kerosakan tetapi menyebabkan kematian banyak nyawa manakala Bersih 3.0 melibatkan banyak kerosakan sedikit kehilangan nyawa

Tragedi Titanic dikatakan satu bencana teknologi yang palin terkenal hingga ke hari ini. Kisah di mana sebuah kapal tercanggih waktu itu hingga dikatakan 'Tak akan tenggelam' namun karam semasa pelayaran sulungnya disebabkan kerosakan kapal akibat terlanggar bongkah ais gergasi.

Tragedi yang yang menyayat hati ini menyebabkan kematian 1500 penumpang yang kebanyakannya adalah lelaki dan golongan miskin.
http://www.titanicuniverse.com/wp-content/uploads/2009/10/titanic-sinking-underwater.jpg 

Apa kaitan Tragedi Titanic dengan kebangkitan Islam ke-2

Sebenarnya Titanic adalah lambang dunia kita hari ini.Dunia yang penuh kecanggihan dan kemewahan namun penuh dengan kerosakan. Penumpangnya hanyalah lambang penduduk bumi hari ini. Penumpang kelas 1 adalah melambangkan negara maju yang hidup serba mewah manakala penumpang kelas ke 3 melambangkan negara mundur yang miskin sering tertindas. Diatara kedua-dua kelas tersebut adalah penumpang kelas 2 yang melambangkan  negara-negara membangun yan tidak terlalu mewah dan tidak terlalu miskin.

Krew Titanic melambangkan Kuasa Dunia yang begitu angkuh sombong. Mereka diberi amaran tentang bahaya yang menimpa sebaliknya mereka tidak mengendahkan amaran tersebut bahkan terus mempercepatkan perjalanan menuju bencana.

Bencana Titanic adalah simbolik berakhirnya sebuah keangkuhan dan musnahnya sesuatu kecanggihan hanya dalam masa yang singkat. Cuba bayangkan kapal canggih yang dibina dalam 2 tahun hanya karam dalam tempoh 2 jam 40 minit. Mereka begitu angkuh menyatakan bahawa kapal ini 'tak akan tenggelam'.

Bencana Titanic melambangkan bencana kehancuran yang pasti kita akan hadapi tak lama lagi dan yang pasti yang menjadi mangsa penduduk negara membangun dan negara mundur

seorang ahli falsafah eropah telah menegeluarkan satu kenyataan iaitu
"100 tahun dari sekarang (selepas bencana Titanic), bangsa eropah akan mengalami kehancuran"

sudah 100 tahun tragedi tersebut dan nampaknya kehancuran bangsa eropah semakin hampir. Jika 2 tahun sesudah tragedi Titanic berlaku peranag dunia pertama. Apakah perang dunia ketiga akan berlangsung tidak lama lagi?

Ada pendapat menyatakan Titanic adalah korban yang dibuat untuk Iblis seperti tragedi 11 september hanya Allah yang tahu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Berbeza pula dengan satu lagi peristiwa yang baru berlaku di negara kita yakni perhimpunan Bersih 3.0

Perhimpuan yang dikatakan aman akhirnya menyebabkan huru hara dan anggota polis yang bertugas menjadi mangsa.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/p480x480/582632_443369799011874_217251911623665_1899677_493271608_n.jpg

Jika perhimpuan Bersih 2.0 yang lepas hanya disertai lebih kurang 1000 orang namun perhimpunan kali ini (Bersih 3.0) disertai oleh lebih 20 000 orang.

Kenapa jadi begini? Apa yang orang melayu kita mahukan?

Adakah kerana mahukan pilihan raya umu ke 13 yang bakal berlangsung tak lama lagi tidak dipengaruhi sebarang konspirasi?

Atau ada konspirasi yang memprovokasi rakyat bahawa pilihan raya umum dilakukan secara tidak adil?

Apakah niat sebenar penganjur yang dipercayai ditaja Yahudi?

Apakah yang diperjuangkan kita sebenarnya?

Mampukah kita mempertahankan keamanan yang kita kecapi selama ini?

Mungkinkah Yahudi sengaja merancang Bersih 3.0 kerana mereka tahu akan kebangkitan Islam kali ke 2 yang diyakini berlaku di Malaysia?

Mungkinkah ini petanda bahawa kemunculan Imam Mahdi semakin hampir?

Apakah yang berlaku seterusnya?

Adakah kita akan  membiarkan diri kita terus dipergunakan Yahudi untuk meghancurkan diri kita?

Mungkinkah sebenarnya Yahudi nak cari dan bunuh Pemuda Bani Hasyim yang saya ceritakan sebagai pemula kebangkitan ummah ke-2?

Mungkinkah mereka cuba menghalang Putra Bani Tamim untuk menjadikan Malaysia Daulah Islam?

Allah lebih tahu yang sebenarnya.

Tiada ulasan: